Η πανδημία του σήμερα

Γράφει για το PhyloSofia ON η Ελίζα Αποστολίδου, φοιτήτρια Κλασσικής Φιλολογίας στο ΕΚΠΑ...
@Ελίζα Αποστολίδου
Η γνωστή σε όλους μας λέξη, ΠΑΝΔΗΜΙΑ, η οποία αποτελείται από τις εξής δύό λέξεις το παν= το όλο και ο δήμος=ο λαός νοείται μια λοιμώδης αρρώστια η οποία εξαπλώνεται με ταχύ ρυθμό σε ευρεία έκταση πληθυσμού.
Πιθανόν έως και αναμφίβολα οι πληττόμενοι από τον ιό άνθρωποι ίσως να μην προσδίδουν μέγιστη βαρύτητα στην ετυμολογική σημασία της λέξης αλλά στην λέξη ως γεγονός του σήμερα.
Εδώ και δύο έτη η προαναφερόμενη αυτή πανδημία καλούμενη ως convid-19 εξαπλώθηκε και ταλαιπωρεί τους ανθρώπους ψυχικά και μερικούς σωματικά δίχως εξαίρεση.
Εξαιρουμένου της ταλαιπωρίας που προκαλεί, συμβάλει επιπροσθέτως και στην αποξένωση των ανθρώπων μεταξύ τους μειώνοντας τις πιθανότητες περαιτέρω κοινωνικοποιήσεως τους.
Η πανδημία που εμποδίζει τις κοινωνικές αυτές ανάγκες των πολιτών της δεν σταματάει μόνο σε αυτό το σημείο. Οι αρνητικές επιδράσεις της είναι σφοδρές και κατευθύνουν τα θύματα της έως και στον θάνατο.
Η ασθένεια αυτή χτυπάει την πόρτα ανεξαιρέτως, και δεν κοιτάζει ηλικία, φύλο, χρώμα ή εθνικότητα.
Πάμπολλες είναι οι οικογένειες που ξεκληρίστηκαν χάνοντας μοιραία τα μέλη τους υποφέροντας από αυτά τα οδυνηρά αποτελέσματα αυτής της επιζήμιας αρρώστιας.
Σε καθημερινή βάση τα ΜΜΕ μας κρατούν ενήμερους για τα κρούσματα, τους διασωληνωμένος και τους θανάτους. Αδιόρατη όμως μπορεί να θεωρηθεί η κατάσταση πίσω από τους αριθμούς αυτούς, κρύβοντας μια ανεπιθύμητη πραγματικότητα τόσο ψυχοσωματικά καταστροφική που μόνο ο πάσχων και οι συγγενείς του μπορούν να αντιληφθούν.
Πέρα από τις αρνητικές επιδράσεις αυτού του λοιμώδη ιού, από την άλλη πλευρά της ιστορίας υπάρχουν και οι πολίτες με έλλειψη εν συναίσθησης , που όχι μόνο αδυνατούν να κατανοήσουν την γνησιότητα της κατάστασης αλλά και την δυσχεραίνουν, οι ονομαζόμενοι αρνητές. Εν συντομία μηδενίζουν την ύπαρξη της, αγνοώντας τις δυσειδής επιπτώσεις που δημιουργεί.
Με εξαίρεση τους αρνητές υφίστανται και οι πολίτες με ανεπάρκεια στην κοινωνική ευθύνη, που αν και εκείνοι παραδέχονται την συνύπαρξη του ιού ανάμεσά μας, εμποδίζουν την θετική εξέλιξη της τρέχουσας κατάστασης στην πολιτεία δείχνοντας μειωμένο ενδιαφέρον προς τα μέτρα προστασίας .
Ένα απλό αλλά σωτήριο όπλο που διαθέτει η κοινωνία μας για την αντιμετώπιση της πανδημίας μπορεί να θεωρηθεί η μάσκα. Οι άλογες και ανέμελες κινήσεις που πραγματοποιούν οι λεγόμενοι αρνητές μαζί με τους κοινωνικά ανεύθυνους πολίτες που βάζουν πρώτη την προσωπική τους ευχαρίστηση και μετά το κοινωνικό καλό, προσφέρουν την συμβολή τους στην διασπορά του ιού σε μεγάλη έκταση πληθυσμού.
Μια από αυτές τις κινήσεις που δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε είναι τα λεγόμενα corona party. Συναθροίσεις πολιτών σε μέρη διασκέδασης δίχως πρόληψης μέτρων προστασίας .
Το μεγαλύτερο όπλο όμως που διαθέτει η ανθρωπότητα του σήμερα ενάντια της πανδημίας είναι το εμβόλιο. Μια κοσμοσωτήρια εφεύρεση από διακεκριμένους επιστήμονες του σήμερα που μας παρέδωσαν απλόχερα την λύση για την αποδέσμευση από τον μολυσματική αυτή ασθένεια.
Μολονότι κατέχουμε στα χέρια μας την ιαματική αυτή λύση πολλοί από εμάς εθελοτυφλούμε και παραμένουμε άπραγοι.
Συνοψίζοντας θα ήθελα να προάγω μέσα από αυτό το άρθρο την προσωπική μου άποψη, λέγοντας πως ο μόνος τρόπος να παλέψουμε πρόσωπο με πρόσωπο τον ιό είναι να καταλαμβάνει την λογική μας το αίσθημα κοινωνικής ευθύνης, οδηγώντας τον εαυτό μας στον εμβολιασμό και στην χρήση των μέτρων προστασίας προστατεύοντας εμάς και τον συνάνθρωπό μας.
